לא מספיקה כלום? אני פה כדי לעזור!⏰

"אין לי זמן לכלום", "אני לא מספיקה", "אני מאחרת", "למה יש רק 24 שעות ביממה?" יס גירל, אם המשפטים האלה נשמעים לך מוכרים אני לגמרי מבינה אותך. כולנו רוצות להפיק את המירב מ- 24 השעות שיש לנו בכל יום. יש כאלו שגם כמעט מצליחות ומשיגות יותר יעדים בדרך - באותו פרק זמן כמו של כולן! איך? הנה 5 טיפים ממני לניהול נכון של הזמן.

טיפ מספר 1:

הדבר הראשון שחשוב להבין לגבי ניהול הזמן שלנו הוא שלא משנה כמה נהיה מסודרות, תמיד יש רק 24 שעות ביממה וזה לא ישתנה גורג'ס! למעשה, כל מה שאנחנו יכולות לנהל זה את עצמנו בתוך הזמן הקיים. תעריכו, תחשבו ותפנימו את זה- מוקד ניהול הזמן הוא למעשה שינוי ההתנהגויות שלנו ולא ניהול הזמן עצמו. אחרי שהבנו את זה אפשר לעבור לטיפ הבא 😉

טיפ מספר 2:

לא פעם שמתי לב (אני בטוחה שגם את!) שיש דברים או פעולות מסוימות ש"גונבות" לנו זמן שיכולנו לנצל בצורה הרבה יותר פרודקטיבית. בדקי מה הדברים האלו שמבזבזים לך זמן- אצלי למשל, זו יכולה להיות שהייה ארוכה ברשתות החברתיות, סתם יותר מידי זמן מנוחה מול הטלוויזיה או נטייה להגרר לשיחות. אצל כל אחת מאיתנו מדובר בדברים אחרים. איך בודקות את זה?
שווה לחשוב עם עצמנו בצורה הכי כנה שיש מה אותם דברים ש"מבזבזים" לנו זמן או שלמשך שבוע אחד תרשמי לעצמך בצד את כל מה שאת עושה בכל טווח שעות מסוים. כן, זו עבודה והשקעה אבל בסופו של דבר, הפעולה הזו תתן לך את התמונה המלאה של המצב.

טיפ מספר 3:

השתמשי בכלי לניהול זמן. זו יכולה להיות מחברת, אפליקציה או יומן דיגיטלי. אני מנהלת את עצמי בתוך הקלנדר של גוגל, שמסתנכרן לי עם המחשב והנייד- וככה גם קובעת את הפגישות ומנהלת את המשימות של הצוות שלי. מצאי את הכלי שהכי נוח לך, זה שיעזור לך לארגן את סדר העדיפויות והמשימות היומיות. מניסיון שלי, גם אם אנחנו לא רגילות להשתמש בכלי כזה- אפשר להתרגל מאמי. כשתתחילי להשתמש באחד שמתאים לך תראי את מידת הפרודקטיביות עולה באופן הדרגתי ומורגש.  

טיפ מספר 4:

צרי לעצמך שגרה גירל! נסי להכניס כמה שיותר פעולות כחלק מהשגרה, התרגלי אליהן.
יצירת שגרה מאפשרת לנו להיות ערוכות יותר ומוכנות יותר לקבלת בלת"מים או משברים שיגיעו.
ברגע שתהיה לך שגרה מסודרת תוכלי לגשת למשימות באופן מהיר יותר. למעשה, בצורה הזו אנחנו מדלגות על כל שלב החשיבה של "מה אעשה עכשיו? איזו משימה צריכה להתבצע?" והדברים יתבצעו באופן כמעט אוטומטי.

טיפ מספר 5:

קבעי זמן מוגדר לפאן ומנוחה! כן גורג'ס, זה יכול להראות מצחיק בהתחלה אבל זה סופר חשוב.
רשמי בכלי ניהול הזמן שבחרת מתי את מקדישה כמה שעות לעצמך- למנוחה או לפעילות כיפית לבד או עם חברים. משהו שינקה לך את הראש לאחר הימים העמוסים. עם כמה שהטיפ הזה נראה קליל דווקא הוא הכי קשה לי לביצוע. בין כל הדברים החשובים והלחץ אני לפעמים שוכחת את עצמי, אבל אני משתדלת! וזה כבר השלב הראשון בדרך להצלחה.


עד כאן להיום, כי תכלס- הזמן המוגדר למשימה של כתיבת הבלוג בדיוק הסתיימה 😉

מחכה לשמוע ממך- לאיזה טיפ הכי התחברת? 

enjoy your time MAMI
רתם💋


השאירי תגובה

קיבלנו, נעבור על התגובה ונפרסם אותה